28.09.2008

Ja vel - Blogg?

Og så var bloggen i gang. Jeg er ikke den første bloggstarteren i verden, men dog heller ikke den siste. Det er heller ikke noe nytt å skrive blogg om politiske temaer, ikke blandt AUFere som meg selv en gang, men har man noe på hjertet, så har man noe på hjertet, og da får man vel bare skrive da...

Kort om meg selv:

Jeg er 17 år, bor på Nesodden og er aktiv på mange arenaer. Politikken er en av disse. Jeg er med i Ungdomsrådet på Nesodden, AUF, NU og Ungdom mot EU. Det er kanskje åpenbart derfor at jeg er iherdig motstander av at Norge skal bli med i EU, og veldig opptatt av at vi skal løse klimaproblemene. Jeg er for en sterk offentlig skole, men også for at pedagogiske alternativer skal ha plass i samfunnet. 

Jeg mener at det flerkulturelle Norge er et mål, og ikke et problem, men jeg mener også at integreringspolitikken er et vanskelig felt, og at balansegangen medmenneskelighet/naivitet kontra kynisme/realisme er en vanskelig balansegang. Jeg er vettskremt for hva de mørkeblå på den andre siden av skalaen kan komme til å gjøre hvis de mot all formodning skulle vinne valget neste år, og kommer derfor til å jobbe hele det neste året, for å unngå at det skulle skje.

Følg med videre for oppdateringer...

Ingen kommentarer: